ОСВІТА КИЇВЩИНИ В ЦИФРАХ І ФАКТАХ (2009-2010 навчальний рік) Інформаційно-аналітичний збірник. - Міністрство освіти і науки - Накази, закони ,положення МОН України - Для завантаження інформації з сайту ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ! - Садочок Умка Києво-Святошинського району с. Гатне
Вас вітає садочок Умка в Гатном
Головна Методична робота Корисні поради Ігрова діяльність Для Вас батьки! Фотоальбом Свята та розваги Форум Наші контакти
Форма входу
Наше опитування
Хто завітав на наш сайт
Всього відповідей: 951
Статистика
Rambler's Top100 МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов

Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0

Для завантаження інформації з сайту ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ!

Головна » Файли » Накази, закони ,положення МОН України » Міністрство освіти і науки

ОСВІТА КИЇВЩИНИ В ЦИФРАХ І ФАКТАХ (2009-2010 навчальний рік) Інформаційно-аналітичний збірник.
[ Викачати з сервера (14.28Mb) ] 06.08.2010, 14:11
Ніколи ще проблема якості освіти в Україні не мала такого важливого ідеологічного, соціального, економічного і технічного значення, як у теперішній час.
Міністр освіти і науки Дмитро Табачник

Діяльність галузі освіти області спрямована на гармонійний і всебічний розвиток особистості як найвищої цінності суспільства, виховання високих моральних якостей, формування громадянина, здатного до свідомого суспільного вибору.
Київська область здійснює неухильну реалізацію державної політики в галузі освіти, творчо застосовує на практиці її реформування.
За підтримки органів державної виконавчої влади та місцевого самоврядування навчальні заклади Київщини втілюють у практику заходи, спрямовані на виконання вимог указів Президента України №1013/2005 від 04.07.2005 «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні» та №244/2008 від 20.03.2008 «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні», законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про дошкільну освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Про вищу освіту», Програми розвитку системи освіти Київської області на 2008-2012 роки, регіональних програм розвитку освітніх систем.
Соціально-економічні умови розвитку держави вимагають модернізації як структури, так і змісту освіти, чіткої орієнтації освітніх послуг на запити й потреби споживачів, а також врахування регіональних особливостей кожної території України. Сьогодні, говорячи про спрямованість освіти Київської області на приведення її у відповідність до європейських стандартів, потреб сучасного життя, ми бачимо ряд проблем, які потребують термінового вирішення як на місцевому, так і на державному рівні.
Окреслено актуальні напрями модернізації системи освіти Київської області:
• визначення стратегій розвитку регіональних освітніх систем;
• відновлення діяльності ДНЗ;
• оптимізація мережі ЗНЗ;
• оптимізація мережі закладів обласної комунальної власності;
• збереження існуючої мережі ПНЗ;
• поліпшення матеріально-технічної бази ПТНЗ;
• створення умов для дітей з особливими освітніми потребами;
• підключення навчальних закладів до мережі Інтернет;
• упровадження профільного навчання;
• організація дистанційного навчання;
• забезпечення якісного харчування дітей;
• створення умов для оздоровлення дітей;
• дотримання безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу;
• удосконалення роботи з педагогічними кадрами та сприяння їх професійному зростанню;
• оформлення актів на право постійного користування навчальними закладами земельними ділянками;
• забезпечення соціального захисту педагогів.

ФІНАНСУВАННЯ СИСТЕМИ ОСВІТИ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Дитина не може чекати щастя. Вона нетерпляча. Вона хоче і повинна бути щасливою сьогодні, зараз.
Ш.О. Амонашвілі

Необхідною умовою реалізації всіх нормативно-правових документів, що регулюють діяльність освітньої галузі і які спрямовані на реформування освіти, є стабільне й достатнє її фінансування.
Розподіл бюджетних ресурсів держави між центральними та місцевими органами влади здійснюється відповідно до правових та методологічних норм, визначених Бюджетним кодексом України та затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.01 №1195 «Про затвердження Формули розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів (дотацій вирівнювання та коштів, що передаються до державного бюджету) між державним бюджетом та місцевими бюджетами» (із змінами).
Фінансовий норматив бюджетної забезпеченості в повному обсязі включає видатки на заробітну плату, харчування, оплату комунальних послуг, енергоносіїв та інші видатки щодо дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів з урахуванням видатків на методичну роботу, утримання централізованих бухгалтерій, міжшкільних навчально-виробничих комбінатів.
На 2010 рік цей норматив у розрахунку на одного учня становить 6259,4 грн., а на одну дитину дошкільного віку – 6704,3 грн. 2009 року ці нормативи становили відповідно 5743,1 грн. і 6857,0 грн. Тож 2010 року норматив на одного учня збільшився в 1,1 раза, а на одного дошкільника зменшився в 0,9 раза, однак уперше до бюджетних розрахунків введені видатки на розвиток дошкільної освіти, які становлять 9,6 млн. грн.
Демографічна ситуація, яка склалася останніми роками в державі, зменшення народжуваності, скорочення кількості учнів, зростання видатків на заробітну плату та енергоносії впливає на вартість утримання одного учня (вихованця), яка щороку збільшується. Середній показник вартості утримання одного вихованця по області складає 6635,8 грн. (фінансовий норматив – 6300,5 грн.), а в окремих закладах, особливо в закладах І ступеня, І-ІІ ступенів із малою наповнюваністю, сягає 33,4 тис. грн. Це спонукає вирішувати питання оптимізації мережі закладів освіти.
За розрахунками Міністерства фінансів України, на 2010 рік для районів і міст обласного значення передбачено 1618 млн. грн., проте радами затверджено 1644,4 млн. грн. (101,6%).
Згідно зі ст. 7 Бюджетного кодексу України щодо визначення конкретних напрямів та обсягів фінансування, ці питання належать до компетенції місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. Отже, розподіл за напрямами здійснюється на місцях при формуванні й затвердженні місцевих бюджетів, тому покриття всіх витрат бюджетних установ місцевого підпорядкування має вирішуватися відповідними органами виконавчої влади.
Аналіз обсягів фінансування свідчить про те, що при затвердженні бюджетів має місце дефіцит видатків на освіту (без спецфонду). Так, 2009 року лише в 3 районах на початку року затверджений бюджет мав показники нижчі від розрахункових Мінфіну, а 2010 року таких районів нараховується 10 і дефіцит бюджету для установ і закладів освіти становить 11,3 млн. грн.
Аналіз виконання бюджету за 2009 рік показує, що два райони – Іванківський і Яготинський – так і не отримали повністю видатків, передбачених розрахунками Мінфіну: відповідно - 425,7 тис. грн. та 423,1 тис. грн.
Закладами освіти проводиться робота щодо залучення додаткових коштів шляхом надання платних освітніх послуг, спонсорських та інших надходжень. Через кризову ситуацію порівняно з 2009 роком сума надходжень зменшилася на 3,0 млн. грн. – з 68,7 млн. грн. до 65,7 млн. грн.
Певні позитивні зміни відбулися в бюджетному фінансуванні освітньої галузі області, зокрема її соціальної складової.
Так, уведення доплат за вислугу років, оздоровчих бібліотекарям, медичним працівникам, а також учителям за престижність праці сприяло тому, що реальна зарплата працівників освіти зросла на 8,6%. Середньомісячна заробітна плата педагога 2009 року становила 1896,0 грн. проти 1732,8 грн. у 2008 році.
Однак запровадження Кабінетом Міністрів України базового посадового окладу (тарифної ставки) працівника І тарифного розряду за ЄТС у розмірі, що менший, ніж мінімальна заробітна плата, порушує норми ст. 96 КЗпП України, ст. 3.

Головним завданням у 2010/2011 навчальному році є вирішення питань раціонального використання бюджетних коштів, зокрема на заробітну плату, оплату енергоносіїв, активного залучення спонсорської допомоги на утримання освітніх закладів тощо.
Потребує негайного вирішення питання виплати щорічної грошової винагороди, передбаченої чинним законодавством, яка не виплачується педагогічним працівникам Баришівського, Богуславського, Бородянського, Володарського, Згурівського, Кагарлицького, Миронівського, Переяслав-Хмельницького, Рокитнянського районів, міст Березань, Васильків, Ржищів, Фастів.
Слід звернути увагу на стан виплати оздоровчих обслуговуючому персоналу. У 2007 році оздоровчі не одержали в 19 регіонах, у 2008 році  в 9 регіонах, у 2009 році  у 15 регіонах: Баришівському, Білоцерківському, Богуславському, Васильківському, Згурівському, Кагарлицькому, Києво-Святошинському, Переяслав-Хмельницькому, Сквирському, Таращанському, м. Березань, Біла Церква, Бровари, Ірпінь.

Дошкільна освіт – цілісний процес, спрямований на забезпечення різнобічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб.

Закон України "Про дошкільну освіту"

ЯКІСНА ДОШКІЛЬНА ОСВІТА – ПЕРВИННА ЛАНКА ЄДИНОЇ СИСТЕМИ ВИХОВАННЯ І НАВЧАННЯ

У багатьох країнах світу дошкільна освіта є первинною ланкою єдиної системи виховання і навчання. Нею опікуються місцеві органи влади, промислові та сільськогосподарські підприємства, релігійні та громадські організації, приватні особи. Забезпечення якісної і доступної дошкільної освіти, спрямованої на виховання здорової та компетентної особистості, є пріоритетним напрямом діяльності влади та освітян Київщини.
В області функціонують 695 дошкільних навчальних закладів різних типів і форм власності, з них у міській місцевості – 237, у сільській – 458. Призупинено процес безпідставного закриття закладів, і за останні роки спостерігається тенденція до поступового приведення мережі у відповідність.
Зміни в демографічній ситуації та розуміння батьками важливості дошкільної освіти сприяли збільшенню кількості дітей, які відвідують дошкільні навчальні заклади, до 54 тисяч, у тому числі в міських закладах до 39 тисяч, у сільських – до 15 тисячі. Порівняно з минулим роком цей показник зріс майже на півтори тисячі.
Одним із напрямів здобуття дошкільної освіти в населених пунктах, де немає дошкільних навчальних закладів, є функціонування на базі загальноосвітніх шкіл 290 дошкільних груп із різним режимом перебування, які відвідують більше 5 тисячі дітей.
Усього ж в області дошкільною освітою охоплено близько 50 відсотків дітей від загальної кількості осіб дошкільного віку та 65 відсотків дітей віком від 1-ого до 6-ти років.
Високі показники охоплення дітей дошкільною освітою в Білоцерківському (50,2%), Бориспільському (52,3%), Переяслав-Хмельницькому (50,2%), Сквирському (52,3%), Ставищенському (52,3%), Тетіївському (51%) районах та містах Біла Церква (66%), Бориспіль (57,4). Найменше дітей охоплено дошкільною освітою в Іванківському (25%) та Фастівському (19,9%) районах.
Збільшується показник охоплення дошкільною освітою дітей різних вікових категорій. Навчальні заклади відвідують 24 відсотки дітей до трьох років, 85 відсотків – від трьох до шести, 80 відсотків – п’ятирічних.
Порівняно з попередніми роками поступово збільшується відсоток охоплення дітей раннього віку. У тих містах та районах, де органи управління освітою і керівники дошкільних навчальних закладів активно використовують у діяльності створені ними банки даних п’ятирічних дітей і залучають альтернативні форми дошкільної освіти, підготовкою до школи охоплено всіх п’ятирічок. У тих регіонах, де облік дітей ведеться формально й не вивчаються систематично освітні запити батьків, нині не створено відповідних умов для підготовки п’ятирічок до школи і не забезпечено однакових стартових умов для навчання дітей.
Нижчим від загального обласного є показник охоплення дітей 5-річного віку дошкільною освітою в
Іванківському (57%), Миронівському (61,5%), Таращанському (57,8%), Фастівському (38,3%) районах.
З урахуванням дітей, які відвідують групи при загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах та охоплені іншими формами суспільного виховання, цей показник по області становить 95%.
Останнім часом у ряді міст та районів місцеві органи виконавчої влади та місцевого самоврядування більш відповідально ставляться до проблем дошкільної освіти, реалізації послідовної державної політики в цій сфері. Так, протягом останніх років завдяки вдалим управлінським рішенням досягнуто значних успіхів у збереженні та вдосконаленні системи дошкільної освіти, зокрема відновлено роботу дошкільних навчальних закладів: у 2007 році – 23, у 2008 – 29, у 2009 - 17, у 2010 році планується відновити 16.
Належного вирішення питання оптимізації дошкільних навчальних закладів за 2009 рік набуло в регіональних програмах розвитку Баришівського, Володарського, Вишгородського, Києво-Святошинського, Макарівського, Тетіївського та Яготинського районів, міст Бориспіль, Біла Церква, Буча, Васильків.
З метою розширення мережі груп дошкільних навчальних закладів відкрито додаткову групу в дошкільному навчальному закладі №1 м. Бориспіль. У Баришівському районі забезпечено використання приміщень ДНЗ за призначенням. Виведені класи початкової ланки Баришівського НВК та Садової ЗОШ І-ІІІ ступенів з ДНЗ «Теремок». Відкрито 3 дошкільні групи для дітей раннього віку: 2 групи в Баришівському ДНЗ «Теремок» та 1 групу в Морозівському НВК.
На заваді реалізації напряму якісної і доступної дошкільної освіти в області постала гостра проблема наявності черги на влаштування дітей до дошкільних навчальних закладів. Незважаючи на те, що порівняно з 2008 роком вона зменшилася на 484 дитини і становить 5127 дошкільнят, у тому числі в місті – 4692 (5309 дітей у 2008 році), у сільській місцевості – 435 (302 дітей у 2008 році), найбільша черга залишається в містах Ірпінь (550 дітей), Фастів (644 дитини), Переяслав-Хмельницький (663 дитини), Буча (436 дітей), Васильків (300 дітей), а також у Броварському (410 дітей) і Бородянському (302 дітей) районах.
Без сумніву, вирішення цього питання полягає в будівництві нових дошкільних закладів у міській місцевості та відновленні їх діяльності – у сільській.
Водночас серед основних причин, що ускладнюють й уповільнюють процес розвитку дошкільної освіти, залишається низький рівень фінансування. Свідченням цього є те, що сьогодні з різних причин не працює 31 дошкільний навчальний заклад. Із них 17 є тимчасово закритими, хоча розташовані вони в селах, де є діти дошкільного віку. Це позбавляє маленьких жителів права повноцінно та різнобічно розвиватися, здобувати якісну дошкільну освіту, готуватися належним чином до систематичного шкільного навчання, ставить їх у нерівні умови з однолітками міської місцевості. Загалом це близько 500 дітей у селах Баришівського, Богуславського, Броварського Васильківського, Миронівського, Фастівського районів.
У населених пунктах, де немає дошкільних закладів і мало дітей відповідного віку, силами працівників системи дошкільної освіти запроваджено соціально-педагогічний патронат сімей, у яких виховуються діти дошкільного віку, для забезпечення їхнього права на якісну освіту та надання консультативної допомоги батькам. Сьогодні соціально-педагогічним патронатом охоплено понад 1,5 тисячі дітей. Зокрема позитивний досвід такої роботи склався в Баришівському, Васильківському, Києво-Святошинському районах, містах Переяслав-Хмельницький і Славутич.
Добре зарекомендували себе серед розмаїття форм охоплення дошкільною освітою групи короткотривалого перебування дітей. У дошкільних навчальних закладах Баришівського, Києво-Святошинського, Миронівського, Переяслав-Хмельницького, Рокитнянського, Ставищенського, Яготинського районів, міст Березань, Бровари, Буча діють більше 14 таких груп.
Для зміцнення здоров’я дітей, розвитку й формування здорової особистості в області функціонують 208 груп компенсуючого типу, у яких організовано навчально-виховний процес у комплексі з корекційно-розвивальною та лікувальною роботою для трьох з половиною тисяч малюків.
Проте необхідно визнавати той факт, що в області процес розвитку мережі груп компенсуючого типу відбувається дуже повільно. Порівняно з 2008 роком кількість таких груп збільшилася лише на 4 одиниці
Одним із важливих напрямів реалізації здоров’язберігаючої мети освітньої діяльності в ДНЗ є фізичне виховання дітей, яке спрямоване на охорону і зміцнення здоров’я, підвищення опірності й захисних сил дитячого організму, забезпечення належного рівня фізичної підготовленості, вироблення звички до здорового способу життя. Проблема збереження і зміцнення здоров’я дітей Київщини – території, яка найбільше постраждала від аварії на Чорнобильській АЕС, спонукала до реалізації програми «Екологічний дошкільний заклад», розробленої Українським інститутом екології людини під керівництвом М.В.Курика. Її запровадження як один із шляхів втілення в дошкільних закладах області проекту «Дошкілля» сприяє збереженню здоров’я дітей та забезпечує належний рівень фізичного розвитку.
Позитивно, що мережа дошкільних закладів, які працюють за вказаною програмою, розширюється: 2005 року їх було 10, 2008 –18, а 2010 – вже 28. Проте їх кількість все-таки є недостатньою.
Основною умовою підвищення опірності дитячого організму до захворювань, нормального природного росту й розвитку дітей є забезпечення збалансованого харчування. Показник виконання норм харчування дітей у дошкільних навчальних закладах становить 80 відсотків від потреби. Лише в дитячих садках Богуславського, Бориспільського, Переяслав-Хмельницького, Яготинського районів та в місті Бровари норми майже повністю виконуються – відповідно на 96 та 99 відсотків.
Найнижчі показники виконання затверджених норм харчування в Ставищенському (60%), Миронівському (66%), Поліському (52%) районах, місті Фастів (58%). Неповне виконання норм харчування простежується з таких продуктів, як м’ясо, риба, яйця, кисломолочні вироби.
Основними причинами часткового невиконання норм є неправильний розподіл видатків на харчування та надходження продуктів за завищеними цінами.
Середня вартість харчування однієї дитини в день у міських дитячих садках становить 10 гривень, у сільських – 9,3 гривні (потреба 17,5 гривні).
Попри окреслені проблеми, основний здобуток дошкільної освіти Київської області – гармонійний розвиток дитини. Уже є реальністю різноманітність дошкільних закладів з варіативними підходами до змісту та методів виховання дітей, роботи з батьками, громадськістю тощо.
Сьогодні батьки мають змогу обирати для дітей дошкільні навчальні заклади (групи) творчо-розвивального характеру. Половина дошкільних груп працює за такими напрямами: естетичним, гуманітарним, фізкультурно-оздоровчим тощо. Групи з пріоритетними напрямами освітньої діяльності відвідує близько 40 тис. дітей, що становить 75% від загальної кількості дітей, які загалом відвідують дошкільні навчальні заклади.
Найбільше таких груп у містах Бровари, Васильків та Білоцерківському, Богуславському, Бородянському, Вишгородському, Володарському, Києво-Святошинському, Макарівському, Миронівському, Обухівському, Фастівському районах.
Спостерігається позитивна динаміка збільшення кількості навчальних закладів, які залучені до інноваційної діяльності: від 24 – 2008 р. до 36 – 2010 року.
Важливою умовою поліпшення якості дошкільної освіти є оновлення її змісту, що закладено в Базову програму розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі».
Відповідно до плану заходів з вивчення та впровадження Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» у дошкільних навчальних закладах Київської області протягом 2009 року проведено таку роботу:
 створено обласну координаційну раду з вивчення та впровадження Програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі»;
 укомплектовано дошкільні навчальні заклади Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», фаховими періодичними виданнями та відповідною навчально-методичною літературою;
 розширено тематику навчальних занять за змістом Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» (лекції, практичні та семінарські заняття, навчальні тренінги, моделювання тощо) для слухачів фахових, проблемно-тематичних та авторських курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів;
 продовжується розроблення варіативного змісту Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі»: здійснено експертне оцінювання та схвалено науково-методичною радою КОІПОПК 27 авторських (адаптованих) програм;
 здійснюється інформування педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів про хід упровадження Програми через засоби масової інформації, обласні фахові періодичні видання, освітній портал Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів; на Веб-сайті КОІПОПК «Мій кращий урок» розміщуються кращі методичні розробки занять та інших видів діяльності з дітьми раннього та дошкільного віку.
Потрібно відзначити активну позицію у вирішенні актуальних проблем дошкілля відділів освіти Макарівської, Миронівської райдержадміністрацій, Васильківської міської ради, на базі яких було проведено змістовні методичні заходи для різних категорій педагогічних і методичних працівників дошкільної освіти.
Одним із шляхів вирішення проблеми науково-методичної роботи з педагогами системи дошкілля є функціонування обласних опорних закладів освіти (ООЗО), які допомагають їм оволодіти професійними якостями. Упродовж трьох років на базі ДНЗ №10 «Любавонька» м. Переяслав-Хмельницький функціонував обласний опорний заклад освіти з проблеми «Гуманітарно-естетичний підхід до творчого розвитку особистості вихованців» та на базі ДНЗ №31 «Незабудка» м. Біла Церква з проблеми «Впровадження технології саморозвитку дітей М. Монтессорі в ДНЗ», слухачами яких стали відповідно 24 та 37 педагогів.
З 2006 року в області реалізується програма «Професійна діяльність педагога дошкільного навчального закладу в контексті проблеми ВІЛ/СНІД», яка впроваджується Міністерством освіти і науки України спільно з Всеукраїнською благодійною організацією «Громадська Рада з соціальних проблем розвитку підростаючого покоління». Протягом останній двох років у заняттях-тренінгах з даної проблеми взяли участь понад 1050 педагогів.
З 2008 року поширення набуває міжнародний проект «Використання інноваційних технологій для підготовки педагогів-дошкільників» Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» за участю Університету ФОНТІС (Нідерланди) та фінансової підтримки Програми МАТРА (Королівство Нідерланди). Протягом двох останніх навчальних років проведено навчально-практичні семінари для педагогів області «Підготовка керівників дошкільних освітніх закладів» та «Підготовка вихователів ДНЗ».
Два дошкільні навчальні заклади Київщини 2010 року отримали статус експериментального дошкільного закладу регіонального рівня з проблеми «Еколого-валеологічне виховання та оздоровчо-профілактична робота за програмою «Екологічний дошкільний заклад», а саме: Центр розвитку дитини №12 «Джерельце» м. Біла Церква та ДНЗ «Барвінок» м. Бровари.
Дошкільний навчальний заклад №5 «Ялинка» м. Бровари має статус експериментального дошкільного закладу всеукраїнського рівня з проблеми «Впровадження спадщини В.О.Сухомлинського з морально-естетичного виховання дітей дошкільного віку». Доцільно й надалі розгортати цю діяльність в області.
2009/2010 навчального року у зв’язку з упровадженням Базової програми розвитку дітей дошкільного віку «Я у Світі» опубліковано методичні рекомендації «Концептуальні засади Базової програми розвитку дітей дошкільного віку «Я у Світі», «Особливості організації та планування навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах за Базовою програмою розвитку дітей дошкільного віку «Я у Світі», адаптовану програму з образотворчої діяльності «Барвисте джерельце».
Оновлення змісту дошкільної освіти передбачає вдосконалення підготовки та підвищення кваліфікації педагогів, які працюють у цій ланці.
Так, навчально-виховний процес у дошкільних навчальних закладах області 2009/2010 навчального року забезпечувало 5446 педагогічних працівників. Серед них 679 педагогів мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», 549 – «спеціаліст першої категорії», 435 – «спеціаліст другої категорії», 3783 – «спеціаліст».
Недостатньо вирішеним на цьому етапі залишається питання фахової освіти педагогів. Так, 935 (17,1 %) педагогів не мають фахової освіти, а 137 (2,5%) – педагогічної освіти, зокрема в Баришівському, Бориспільському, Броварському районах. Тенденція до зростання педагогів без фахової освіти спостерігається в Баришівському, Бориспільському, Бородянському, Броварському, Васильківському, Києво-Святошинському, Обухівському районах та містах Біла Церква, Бориспіль, Бровари, Ржищів, Славутич.

Завдання на 2010/2011 навчальний рік:

• привести мережу дошкільних навчальних закладів у відповідність шляхом відновлення, реорганізації, зняття з державного реєстру як непридатних до функціонування дошкільних навчальних закладів, будівництва нових навчальних закладів;
• забезпечити впровадження Базової програми розвитку дитини дошкільного віку „Я у Світі”;
• сприяти підвищенню показника охоплення дітей дошкільною освітою;
• забезпечити охоплення всіх дітей п’ятирічного віку підготовкою до школи;
• запровадити альтернативні форми дошкільного виховання;
• сприяти зміцненню здоров’я дітей шляхом поліпшення харчування;
• сприяти розширенню мережі санаторних, спеціалізованих груп та дошкільних навчальних закладів, які працюють за програмою „Екологічний дошкільний заклад”.
Категорія: Міністрство освіти і науки | Додав: Mishel | Теги: 2009-2010, Освіта, Інформаційно-аналітичний збірник., навчальний рік, КИЇВЩИНИ В ЦИФРАХ І ФАКТАХ
Переглядів: 2025 | Завантажень: 1699 | Рейтинг: 1.0/1
Пошук
Наша кнопка
Ми будемо вдячні, якщо ви розмістите нашу кнопку на своєму сайті.

Заходьте до нас в гості. Код кнопки:

Цікаво знати

Copyright MyCorp © 2016
Всі посилання, розташовані на даному ресурсі, були взяті з відкритих джерел інтернету. Всі права на матеріали, представлені в даному розділі, належать їх авторам, правовласникам і видавництвам. Ні адміністрація, ні хостинг-провайдер, ні будь-які інші особи не несуть відповідальності за використання матеріалів даного розділу!
Створити безкоштовний сайт на uCoz