Вас вітає садочок Умка в Гатном
Головна Методична робота Корисні поради Ігрова діяльність Для Вас батьки! Фотоальбом Свята та розваги Форум Наші контакти
Форма входу
Наше опитування
Хто завітав на наш сайт
Всього відповідей: 974
Статистика
Rambler's Top100 МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Для завантаження інформації з сайту ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ!

Головна » Файли » Методична робота » Моральне виховання

ВИХОВАННЯ ЛЮДЯНОСТІ
13.03.2010, 18:19
ВИХОВАННЯ ЛЮДЯНОСТІ:
програмні вимоги (консультація для вихователів)

Дуже важливо, щоб дошкільнята усвідомлювали: взаємини людей — велика цінність, їх треба всіляко підтримувати й збагачувати. Слід учити дітей розуміти стан іншої людини, поважати її почуття, рахуватися з її інтересами. У попередньому числі "ДВ" (2008, №4) розглядався технологічний аспект виховання людяності. У цьому номері йтиметься про орієнтовний зміст і форми роботи з виховання людяності в молодших і старших дошкільників.

МОЛОДШИЙ ДОШКІЛЬНИЙ ВІК
Завдання
Виховувати любов до батьків і членів сім'ї. Розвивати готовність до спільної з дорослими діяльності. Виховувати інтерес до людей: довіру до вихователя, увагу до вимог дорослих, доброзичливе ставлення до товаришів. Учити відчувати настрій близьких, знайомих людей та однолітків, відгукуватися на стан іншої людини (допомогти, приголубити, втішити).

Блок 1. Життя — це щастя
Розкривати дивовижну красу і щастя людського життя. Допомагати відчути радість від того, що ми живемо, вдячність тим, хто подарував життя. Актуалізувати почуття любові до батьків і близьких людей.
Спостереження предметів, об'єктів довкілля, діяльності людей у дошкільному закладі, на прогулянці.
Проблемні ситуації: "Лялька: хто вона?" {аналіз схожості та відмінності між людиною та лялькою); "Квітка і людина: що в них спільного?"
Гра "Чарівні слова".
Слухання колискових пісень.
Бесіди на тему: "Що означає — жити?", "Хто дарує нам життя?"
Узагальнення. Життя — це велике щастя. Спасибі тим, хто дав його нам!

Блок 2. Найдорожчі люди
Прищеплювати почуття вдячності за життя. Розкривати значення почуттів любові дітей до батьків, батьків до дітей. Учити бути уважними, допомагати, завжди виявляти співчуття.
Розмови про маму й тата.
Складання з допомогою вихователя сюжетів з родинного життя.
Малювання на тему родинних взаємин "Ми разом — сім'я".
Ігрові вправи (ласкавий дотик, добрий погляд, думка про дорогу людину).
Виготовлення сюрпризів-по-дарунків близьким людям.
Бесіда "Що можна дарувати щодня?" {Усмішка, поцілунок, ласкаве слово — способи прояву любові до близьких нам людей)
Бесіда "Мама і тато — найдорожчі у світі люди".
Узагальнення. Ми для мамусі й татуся — найбільша радість у житті.

Блок 3. Подяка за добро
Пояснювати дітям, що дорослі повсякчас про них дбають, створюють умови для гарного життя, захищають. Тож добрі вчинки дітей — найкраща нагорода дорослим за доброту. Закріпити почуття захищеності, що ґрунтується на взаємній довірі та любові дітей і дорослих.
Ігри на розвиток симпатії: "Лялька заблукала...", "Самотній ведмедик", "Хто хоче мати друга?".
Розмови вихователя з дітьми про рідних людей: "Мої найближчі люди", "Я і моя мама", "Мій тато — найдобріший", "Моя бабусенька", "Дідусь наш наймудріший".
Бесіда "Хто піклується про нас у садочку повсякчас?".
Розповіді вихователя "Коли я була маленькою...".
Ігри-вправляння у встановленні стосунків з іншими людьми: як вітатися, виявляти турботу, запитувати про здоров'я, поступатися місцем.
Узагальнення. Наші близькі завжди дбають про нас, тож будемо вдячні їм за це.

Блок 4. Людина живе добром
Дати уявлення про добро. Розвивати в дітей прагнення робити добрі вчинки, не допускати в серце негативне ставлення до людей. Виховувати доброзичливість, готовність прийти на допомогу.
Інсценування новел Василя Сухомлинського з книги "Хрестоматія з етики" (за участю вихованців старшої групи), аналіз сюжету, роз'яснення морально-етичного змісту.
Гра "Подорож у Царство Доброти".
Ігрові вправи-перевтілювання у тепле сонечко, весняний дощик, лагідний вітерець, добре серце, ласкаву усмішку.
Вправи: "Просимо сердечного тепла у Сонечка", "Віддаємо тепло іншим людям".
Бесіда "Добрі почуття".
Узагальнення. Серце людини сповнене доброти.
Доброта людину зігріває, робить потрібною іншим людям.
Даруй людям гарний настрій,— і гарний настрій буде в тебе.

Блок 5. Як любити людей
Розвивати інтерес до людини. Дати знання про те, що всі люди різні, цікаві й важливі. Виховувати бажання співпереживати, приносити радість, дбати про людей.
Розповіді вихователя про взаємини дітей, дорослих, людей похилого віку: "Сонце у кожній людині".
Ігрові вправи: "Я — чарівник", "Ми — сонячні люди".
Психотехнічні ігри: "Передаємо тепло серця й добро один одному", "Поділися усмішкою, і до тебе усмішок повернеться багато".
Бесіда "Лагідні слова".
Малювання "Країна сонячних людей".
Узагальнення. Люби людей, і люди любитимуть тебе.

Блок 6. Люди і я
Розширювати уявлення про людей. Учити виявляти доброзичливе ставлення до них, прагнути до взаємодії. Збагачувати позитивний досвід добрих почуттів, вчинків та взаємин. Формувати навички ввічливого спілкування.
Бесіди: "Яких людей я знаю", "З ким добре гратися", "Мої друзі", "Мирися, мирися, мирися.,.".
Розповіді про дорослих та однолітків: якими їх бачить дитина, якими б вона хотіла їх бачити.
Розігрування казкових сюжетів "Голос серця", "Промінь доброти".
Ігрові вправи та психотехнології: "Передаємо тепло одне одному", "Миттєвості радості", "Засвітити сонце в своєму серці (згадати добро інших) та зігріти ним людину".
Розповіді вихователя про доброзичливість, уважність, ввічливість.
Вправи на вживання ввічливих слів та виразів.
Узагальнення. Той, хто дивиться на людей щирими очима, відчуває сердечне тепло, говорить ввічливі слова, — щасливий, бо у відповідь отримує те саме.

СТАРШИЙ ДОШКІЛЬНИЙ ВІК
Блок 1. Кого ми називаємо людиною
Збагачувати уявлення про людей, їхні взаємини, душевні стани. Розвивати чуйне ставлення до людей. Учити розуміти емоції людини та відповідно реагувати на них. Поглиблювати уявлення про свої можливості, досягнення, розвивати почуття власної гідності.
Бесіди: "Що таке душа людини?", "Любов живе у нашому серці". Дати уявлення про те, що люди — господарі своїх почуттів, а почуття — живий відгук на все, що відбувається.
Розповіді з досвіду дітей "Коли мені було добре", "Як я був щасливий".
Гра "Різноколірні парасольки".
Подорож до казкової Країни Душевності.
Гра "Чарівна квітка (пелюстки — наші бажання)".
Малювання "Що є в домівці наших почуттів".
Продовження розповіді вихователя, яка починається словами: "Добрий хлопчик побачив ,..", "Старенька бабуся ...", "Дівчинка загубила іграшку..." тощо.
Ігри на розвиток "мови почуттів".
Узагальнення. Кожна людина має душу. її треба берегти та поважати — і свою, і душі інших людей.

Блок 2. Мої найулюбленіші люди
Учити бачити красу близьких людей, розуміти душевні стани близьких. Розвивати навички турботливого ставлення до них.
Бесіди про маму, тата, бабусь, дідусів, братиків та сестричок: "Любов до мами", "У кого батько, в кого мати— тому є з ким розмовляти, в кого братики, сестрички — тому є з ким погуляти", "Рід. Родовідне дерево".
Розповіді дітей: "Моя родина", "Традиції нашої сім'ї", "Свята у нашому домі".
Душевні роздуми "Якби я була мамою моєї мами...", "Добрі руки бабусеньки", "Чому татко найсильніший" та ін.
Придумування та розігрування ситуацій морального змісту: "Старший і молодший", "Приїзд родичів", "Ідемо на гостину до бабусі". .
Аналіз актуальних для дітей життєвих подій, що відбулися з ними та членами їхніх родин.
Душевне налаштування: "Як піклуватися про найрідніших людей щодня".
Ігри в сім'ю.
Узагальнення. З родини йде життя й доля людини.

Блок 3. Людина серед людей
Формувати уявлення про те, що людина сильна своїми зв'язками з іншими людьми. Збагачувати душу дитини почуттями радості та захоплення. Розвивати відповідальність, щирість, відвертість.
Бесіди: "Ти не один", "Ти живеш серед людей".
Читання та обговорення оповідань Василя Сухомлинського з книги "Хрестоматія з етики".
Розповіді вихователя про цікавих людей.
Розповіді з досвіду дітей: "Кого я вважаю справжньою людиною", "З ким би я хотів зустрітися в житті".
Ігрова вправа "Вогник душі" (вправляння в проявах доброти й приязні).
Малювання свого майбутнього.
Заняття: "Наші імена", "Ми всі такі різні й неповторні", "Хлопчики й дівчатка — які вони?".
Узагальнення. Люди сильні один одним. Трої, цінувати життя й добре ставлення до тебе інших людей.
Ми цікаві своєю неповторністю та несхожістю на інших.

Блок 4. Милосердя
Розвивати розуміння моральності. Формувати уявлення про суть милосердя як важливого прояву моральності людини. Підтримувати позитивні вчинки дітей, збагачувати їхній досвід гуманної поведінки. Виховувати прагнення бути милосердними.
Бесіди: "Що для людини наймиліше?", "Кого люди люблять?", "Де живе добро?".
Розповіді вихователя про совість і доброту як внутрішній голос людини.
Ігри-аутотренінги: "Сонячне тепло", "Світло душі", "Сила добра".
Хвилини доброти: налаштування на сонячну любов, добро, тепло та світло.
Ігри-тренінги: "Сонячний зайчик у серці", "Світло нашої любові".
Розігрування епізодів з життя.
Розв'язування проблемних ситуацій — аналіз моральних категорій: "нагорода за добро", "глухе серце", "голос совісті".
Чарівна "Скриня добрих справ" у групі (розповіді дітей про добрі вчинки).
Узагальнення. Милосердя — ознака справжньої людини.

Блок 5. Дружба і товаришування
Розвивати уявлення про дружбу й товаришування як прояв людяності. Закріпити поняття турбота, щирість, взаємодопомога. Розвивати прагнення встановлювати добрі стосунки з людьми. Спонукати до дружніх і товариських взаємин з однолітками, привчати до відповідальності за свої вчинки, гуманного ставлення до іншої людини.
Бесіди про дружбу і товаришування: "Справжній друг— який він?", "Дружба — велика сила".
Розповіді дітей про своїх друзів.
Малювання на тему "Про якого друга я мрію".
Психотехнічні вправи: "Тепло рук друга", "Знайди друзів".
Театралізовані вправи: "Незнайко та його друзі", "Як Крокодил Гена шукав друзів".
Узагальнення. Друг — це той, з ким тобі надійно, на кого ти можеш в усьому покластися.

Блок 6. Багатство спілкування
Розвивати уявлення про значення спілкування в житті людини, про те, що воно є засобом впливу на думки, почуття, поведінку людей. Учити передавати словами багату палітру людських почуттів. Формувати навички гуманістичного спілкування. Збагачувати "мову почуттів1", наповнюючи її гуманним змістом та ввічливими формами.
Бесіди про спілкування як прояв інтересу до людей: "У Країні Ввічливості та Доброти".
Розповіді дітей про їхній досвід спілкування.
Обговорення питань культури спілкування, що цікавлять дітей.
Створення кодексу ввічливого спілкування.
Розігрування життєвих ситуацій спілкування з досвіду дітей.
Ігри-тренінги на виховання культури спілкування.
Вправа "Зичимо добра".
Узагальнення. Щире спілкування — життя окраса.

Блок 7. Доброта — найвища чеснота
Розвивати уявлення про моральні якості людини, про те, що люди гарні душею, добрими вчинками. Учити власним добрим вчинкам. Виховувати доброту, турботливість, відповідальність.
Бесіди про добре ставлення до людей, природи, речей.
Обговорення добрих вчинків відомих дітям літературних персонажів.
Складання дітьми розповідей про добре ставлення до казкових персонажів: "Хто допоміг добрій дівчинці шукати братика?", "Чому Принц знайшов Попелюшку?", "Що потрібно Бабі-Язі, щоб стати доброю?".
Розгляд репродукцій художніх портретів дітей. Визначення внутрішнього емоційного стану тих, хто на цих картинах зображений.
Колективне складання казки "Пригоди Доброї людини".
Інсценування "Школа Добра й Любові".
Ігри-тренінги: "Вогники доброти у нашому мовленні", "Усмішка — дзеркало душі".
Бесіда "Будь хазяїном своїх вчинків".
Узагальнення. Доброта — мова нашого серця.

Блок 8. Взаємини з людьми
Розвивати уявлення дітей про значення добрих взаємин у житті людини. Збагачувати особистісну етичну культуру. Вчити аналізувати себе, хороше та погане в думках, справах та вчинках. Виховувати прагнення творити добро.
Бесіди: "Коли людина почувається щасливою?", "Для чого людині бути серед людей?", "Як добро повертається до того, хто його робить?".
Розповіді дітей з власного досвіду "Добрий спогад".
Колективне складання кодексу Товариства Добрих Справ.
Виконання пісень про доброту.
Гра "Перетворення недобрих слів на добрі".
Узагальнення. Поспішайте робити добрі справи.

Блок 9. Довіра до людини
Сформувати уявлення про довіру до людей як складову духовності людини. Збагачувати етичну культуру через розширення поняттєвого апарату дітей у сфері людських взаємин. Удосконалювати практичний досвід проявів сердечної доброти та любові до людей, які навколо.
Бесіди: "Що живе в душі людини?", "Чому слід довіряти людям?", "Як поводитися, зустрічаючись з незнайомими людьми?".
Складання дітьми творчих розповідей "Якби я був чарівником, то зробив би людей..."
Зображення дітьми улюбленого казкового персонажа в малюнках, інсценівках, складання розповідей про його моральні якості.
Психотехнічні ігри: "Я — добра Фея", "У зачарованому царстві", "Дзеркало наших відносин".
Складання розповідей "Довіра — що це таке?".
Розв'язання практичних життєвих ситуацій етичного змісту.
Узагальнення. Хочеш жити у злагоді зі світом — довіряй людям.

Блок 10. Людяність — талант любові й добра
Узагальнити уявлення дітей про значення людяності. Поглиблювати досвід гуманної поведінки дітей. Сприяти усвідомленню ними значення духовно-моральних заповідей. Формувати потребу в творенні добра.
Бесіди про красу добрих вчинків і почуттів.
Гра "Вітаємося зі світом".
Творчі ігри з виховання емоційної культури.
Розповіді дітей про дотримання норм людяності у колі сім'ї: "Як потрібно піклуватися про маму?", "Чи вмієш ти довіряти молодшому братикові?", "Як-виявити любов до тата?" тощо.
Ігри: "Зазирни у мамині очі", "Батьківська усмішка".
Аналіз та практичне розв'язання життєвих ситуацій.
Узагальнення. Люби людей — будеш щасливим.

Блок 11. Людина праці
Формувати в дітей уявлення про дорослу людину та її діяльність. Виховувати повагу до творчої праці й бажання працювати.
Читання літературних творів на теми праці.
Спостереження за працею дорослих.
Дидактичні ігри: "Що було і що стало?", "Хто зробив?", "Де яка професія потрібна?".
Бесіди: "Ким я хочу бути", "Знайди свою справу".
Ігрова проблемна ситуація "Троє поросят" (за казкою).
Конкурс "Розкажи та зроби".
Образотворча діяльність "Намалюй добру справу".
Театралізована гра "Подорож до Міста Майстрів".
Заняття "Справа майстра величає".
Узагальнення. Людина гарна в творчій праці.
Усі професії важливі, всі професії потрібні.
Кожний майстер колись був невмілий.
Добре в світі тому жити, хто працьовитий.

Блок 12. Людина — громадянин
Формувати уявлення про Україну, її історію і культуру.
Сприяти розумінню Батьківщини як єдиної унікальної для кожної людини рідної землі, отриманої у спадок від предків.
Розвивати уявлення про Землю як спільну домівку людства. Формувати поняття про значення миру, поваги І дружби між окремими людьми, народами і державами.
Бесіди: "З чого починається Батьківщина?", "Наша спадщина".
Екскурсії до пам'ятних місць рідного міста, села.
Участь у святкуванні державних і національних свят.
Виготовлення подарунків ветеранам.
Конкурси: "Чи знаємо ми свій край?", "Земля — домівка людства".
Образотворча діяльність дітей: "Моя Україна", "Ми малюємо мир".
Заняття: "Україна — рідна колиска", "Мир — основа життя".
Узагальнення. Батьківщина — рідна і єдина, як батько й мати. Усі народи світу прагнуть миру.

Категорія: Моральне виховання | Додав: Mishel
Переглядів: 13302 | Завантажень: 94 | Рейтинг: 4.1/10
Пошук
Наша кнопка
Ми будемо вдячні, якщо ви розмістите нашу кнопку на своєму сайті.

Заходьте до нас в гості. Код кнопки:

Цікаво знати

Copyright MyCorp © 2017
Всі посилання, розташовані на даному ресурсі, були взяті з відкритих джерел інтернету. Всі права на матеріали, представлені в даному розділі, належать їх авторам, правовласникам і видавництвам. Ні адміністрація, ні хостинг-провайдер, ні будь-які інші особи не несуть відповідальності за використання матеріалів даного розділу!
Створити безкоштовний сайт на uCoz