Розмова вихователя з дітьми. - Методика дошкільного виховання - Методична робота - Для завантаження інформації з сайту ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ! - Садочок Умка Києво-Святошинського району с. Гатне
Вас вітає садочок Умка в Гатном
Головна Методична робота Корисні поради Ігрова діяльність Для Вас батьки! Фотоальбом Свята та розваги Форум Наші контакти
Форма входу
Наше опитування
Хто завітав на наш сайт
Всього відповідей: 961
Статистика
Rambler's Top100 МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Для завантаження інформації з сайту ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ!

Головна » Файли » Методична робота » Методика дошкільного виховання

Розмова вихователя з дітьми.
14.03.2010, 09:51
Розмова вихователя з дітьми
Розмови вихователя з дітьми в пов¬сякденному житті — один з основних методів розвитку діалогічної мови дітей. Розмовляючи з дитиною про ба¬чене, про те, що вразило дитину, про пережите нею, вихователь розвиває і збагачує мову дітей. Розмови з дітьми сприяють розширенню словника, ви¬ховують інтерес і увагу до слова, вміння зв'язувати, співвідносити слово з образом, з уявленням, в основі якого лежить образ.
Спільну діяльність дітей у повсякден¬ному житті вихователь організовує так, щоб вони краще могли використовува¬ти мову як засіб спілкування, а також підтримує і розвиває у дітей зростаючу потребу в мовному спілкуванні. Не ли¬ше на заняттях, а й у повсякденному житті діти повинні вчитися відповідати на запитання вихователя і своїх това¬ришів, вислуховувати зауваження, висловлювати свої думки логічно, послі¬довно, зв'язно. Під час систематичних розмов з вихователем діти вчаться за¬пам'ятовувати побачене й пережите і зрозуміло розповідати про це іншим. Чим більше вихователь розмовляє з дітьми, тим частіше і вони звертаються до нього, розповідають про свої вра¬ження, переживання. Якщо розмовам з дітьми вихователь приділяє належну увагу, то і діти порівняно швидко навча¬ються розповідати за картинкою, на те¬му, описувати тощо.
Розмови з дітьми про раніше бачене, пережите плануються вранці, на денній і вечірній прогулянках; розмовами суп¬роводжуються режимні процеси, ігри дітей, трудова, самостійна, художня діяльність. Планувати розмови треба кожного дня, записуючи, з ким із дітей буде організовано розмову, про що са¬ме. Але часто виникають нагоди і для проведення позапланових розмов. Мо¬лодші діти краще реагують на індивіду¬альне звертання, тому розмови прово¬дяться з окремими дітьми; в старших групах до розмови на ту чи іншу тему залучаються невеличкі групи дітей. Діти вже вміють уважно вислухати один од¬ного, підтримати спільну розмову.
Тематика розмов з дітьми повинна спиратися на їхній досвід, знання й уявлення про навколишнє життя.
Зміст розмов визначається пов¬сякденною діяльністю групи, подіями життя, які вихователь вважає цікави¬ми й корисними для розумового і мо¬рального розвитку дітей. З маленькою дитиною можна поговорити про те, з ким вона живе вдома, які в неї іграшки; про одяг дитини, про братика, сест¬ричку; про те, як дитина допомагає батькам тощо. Зі старшими дітьми те¬матика розмов складніша — у дітей багатший досвід, чіткіші, конкретніші уявлення про навколишнє життя, діти активніші й допитливіші. Дітей старшої і підготовчої груп вихователь вчить у процесі спілкування не тільки розмов¬ляти, а й розповідати. З ними можна поговорити про те, де працюють бать¬ки, що вони роблять; як вчиться стар¬ший брат, сестра; де й як дитина відпочивала з батьками; про свята; про космонавтів, про спортивні зма¬гання тощо.
Для таких розмов вихователь вико¬ристовує матеріали з газет, журналів, книжок, власні враження. Він починає розмову з однією дитиною, зацікавлює інших, поступово втягує в неї групу дітей. Але зовсім необов'язково вима¬гати участі в розмові всіх дітей.
Діти старшого віку з інтересом розмовляють один з одним протягом дня, діляться враженнями, обговорю¬ють якусь подію. Вихователь спрямо¬вує і доповнює таку розмову. Темою для розмови може бути і книжка з картинками, і цікава гра, в яку діти вчора весело грали, і спостереження на своєму майданчику або під час прогулянки по місту. Вихователь по¬винен знати інтереси дітей, їхнє життя в сім'ї, з ким вони граються вдома, чим займаються.
Виявляючи безпосередній інтерес до дитини, щиро розмовляючи з нею, вихователь цим самим заохочує її поділитися своїми думками, вражен¬нями і переживаннями. Тепле, чуйне ставлення вихователя до кожної дити¬ни зближує і дітей між собою, сприяє тому, що вони бачать у вихователеві свого дорослого друга, порадника.
Значну роль у розвитку розмовної мови відіграє організоване спілкуван¬ня дітей різних вікових груп. Діти стар¬шого дошкільного віку, доглядаючи малят, внутрішньо підтягуються, ви¬могливіше ставляться до своєї мови, своїх вчинків, за рекомендацією вихо¬вателя розповідають молодшим, ор¬ганізовують з ними ігри.
Діти молодшого віку намагаються наслідувати старших, охоче вступають з ними в спілкування. Тому вихователі повинні при відповідних санітарно-гігієнічних умовах і можливостях ор¬ганізовувати спільні прогулянки, ігри дітей різних вікових груп. До речі, на цьому наголошується і в новій кон¬цепції дошкільного виховання.
При проведенні розмов з дітьми треба стимулювати їх до більш поши¬рених відповідей, до описування своїх вражень і почуттів у зв'язній логічній формі. Особливої уваги потребують діти мовчазні, неактивні, замкнені, які зі своєї ініціативи не вступають у кон¬такт. Щоб викликати на розмову таку дитину, вихователь повинен знайти цікаву для неї тему, показати цікаву іграшку, картинку, викликати у дитини певні емоції.
Коли дитина вперше приходить до дитячого садка, вона потрапляє в нову обстановку, зустрічається з новими людьми. Більшість дітей у цей період мало розмовляють, коли їх про щось запитують, відповідають кивком голо¬ви. Вихователь повинен привчати дітей виражати словом свої прохання, відповідати словами на запитання. Допоможе дітям зразок відповіді: «Що тобі дати — ведмедика?» Скажи: «Оль¬го Іванівно, дайте, будь ласка, ведме дика», або: «Хто це купив тобі таке красиве платтячко? Мама?» Скажи: «Мама купила». Поступово діти поч¬нуть і самі звертатися до вихователя.
У розмовах зі старшими дітьми ви¬хователь більше уваги приділяє якості відповідей дітей: він вчить їх відповіда¬ти як в стислій, так і в розгорнутій формі, не відхиляючись від змісту за¬питання, спрямовуючи відповіді дітей допоміжними запитаннями.
Важливою умовою для виникнення і розширення дитячих розмов є зміс¬товність життя дітей у дитячому сад¬ку. Систематичні заняття, цікаві екс¬курсії, спостереження, організація годин дозвілля, ігри, праця дітей, ве¬селі свята стають змістом їхніх роз¬мов.

¬

Категорія: Методика дошкільного виховання | Додав: Mishel
Переглядів: 4036 | Завантажень: 61 | Рейтинг: 0.0/0
Пошук
Наша кнопка
Ми будемо вдячні, якщо ви розмістите нашу кнопку на своєму сайті.

Заходьте до нас в гості. Код кнопки:

Цікаво знати

Copyright MyCorp © 2017
Всі посилання, розташовані на даному ресурсі, були взяті з відкритих джерел інтернету. Всі права на матеріали, представлені в даному розділі, належать їх авторам, правовласникам і видавництвам. Ні адміністрація, ні хостинг-провайдер, ні будь-які інші особи не несуть відповідальності за використання матеріалів даного розділу!
Створити безкоштовний сайт на uCoz