Ігри з природним матеріалом. - Дослідницька діяльність - Методична робота - Для завантаження інформації з сайту ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ! - Садочок Умка Києво-Святошинського району с. Гатне
Вас вітає садочок Умка в Гатном
Головна Методична робота Корисні поради Ігрова діяльність Для Вас батьки! Фотоальбом Свята та розваги Форум Наші контакти
Форма входу
Наше опитування
Хто завітав на наш сайт
Всього відповідей: 951
Статистика
Rambler's Top100 МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Для завантаження інформації з сайту ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ!

Головна » Файли » Методична робота » Дослідницька діяльність

Ігри з природним матеріалом.
13.03.2010, 18:41
Ігри з природним матеріалом
Ігри з природним матеріалом рано входять у життя дитини. Дитина, щойно навчившись ходити, тягнеться до лопатки, намагається копати сніг, пісок, любить ба¬витися з водою.
Природні факти близькі й цікаві дітям.
К.Д.Ушинський писав: «Діти не люблять іграшок нерухомих, закінчених, добре зроблених, яких вони не можуть змінити за своєю фантазією... краща іграшка для дитини та, яку вона може змусити змінитись найрізноманітнішим чином... для маленьких дітей найкраща іграшка — купа піску».
Завдяки своїм найрізноманітнішим мож¬ливостям природні фактори у взаємодії й поєднанні з готовими іграшками сприя¬ють виникненню всіх видів ігор: сенсорно-дидактичних, маніпулятивних, будівельних, сюжетно-рольових, рухливих.
Ігри з природним матеріалом мають необмежений діапазон впливу на розвиток особистості дитини. Вони забезпечують чуттєвий досвід дитини, розвивають ана¬лізатори, сенсорні здібності. Способи чут¬тєвого пізнання, уміння виділяти ті чи інші якості предметів розвиваються у процесі змістовної цікавої діяльності, насамперед у грі. Розвивається мислення, логічні опе¬рації, вміння узагальнювати, робити ви¬сновки. Розвивається спостережливість та інтерес до природних факторів.
Під час ігор діти здобувають знання шляхом самостійного пошуку, дослідниць¬кої діяльності.
Завдяки природним факторам значно багатшим стає зміст сюжетно-рольових ігор. У дітей розвиваються уміння співдіяти з іншими, доводити розпочату справу до кінця.
Формуються кращі моральні якості, такі як працелюбність, самостійність, ініціатива, впевненість у власних силах.
Розвивається мова, бо в цих іграх осо¬бливу роль відіграє рука. Рука як дотиковий орган доповнює комплекс відчуттів і робить уявлення про матеріали та їх властивості повнішими.
Під час ігор з природним матеріалом удосконалюються уміння користуватись іграшками-знаряддями: совком, відром, сачком тощо. Розвиваються художні зді¬бності, естетичні смаки, фантазія, творча уява.
Деякі з природних факторів мають оздо¬ровче значення. Існує принцип «терапія піском», який запропонував Кари Густав Юнг (засновник аналітичної терапії). Саме потреба людини «возитися» з піском та його структура підказали великому Юнгу цю ідею.
На думку парапсихологів, пісок убирає негативну енергію. Взаємодія з піском очищує енергетику людини, стабілізує її емоційний стан. Зрештою ігри з при¬родним матеріалом дарують дітям велику емоційну насолоду, підвищують життєвий тонус, сприяють піднесеному настрою надовго.
У дитячому садку, починаючи з ранньої весни, діти більшу частину дня перебувають на свіжому повітрі. Якщо ігри з природним матеріалом відбуваються без спрямувальної ролі дорослого, то часто-густо бувають одноманітними і малозмістовними.
Вихователю варто знати види ігор з природним матеріалом, їх зміст, варіативність, проявляти власну творчість та ініціативу.

ІГРИ ЗІ СВІТЛОМ
«Дожени сонячного зайчика».
Варіант 1: діти доганяють сонячного зайчика.
Варіант 2: дзеркальця у двох дітей, зай¬чик наздогоняє зайчика.
«Влучи в ціль».
Варіант 1: швидко спрямовувати зайчика на об'єкт, який називає вихователь.
Варіант 2: швидко спрямовувати зайчика на об'єкт, що його описує вихователь або інша дитина.
«Зроби як зайчик».
Варіант 1: пострибати.
Варіант 2: рухатись у будь-якому на¬прямку.
Варіант 3: покажи рукою, пальцем тощо.
«Не наступи на тінь».
«Покажи»: птаха, зайчика, вовка тощо (пальчиковий тіньовий театр).
«Прочитай речення».
Варіант 1: кожна дитина речення.
Варіант 2: по одному слову, на кого буде спрямований зайчик.
«Продовж казку».
«Обери ведучого».
«Сонячний світлофор».
Варіант 1: на який колір падає світло, такі дії і виконують діти.

ІГРИ З ПОВІТРЯМ
«Пір'їнко, лети». (Пух тополі, парашутики кульбаби, насіння рослин, що літає, та інший легкий покидьковий матеріал.)
Варіант 1: пускати пір'їнку з висоти, спостерігати, як вона летить.
Варіант 2: дмухати, намагаючись втримати її в повітрі, чия довше протри¬мається.
«Ігри з вітрячком». (Веселим коле¬сом.)
«Літаки». (Саморобні «стріли», «голу¬би».)
Варіант 1: чий літак летить якнайдалі.
Варіант 2: чий літак влучить у ціль.
Варіант 3: чий літак летить найвище.
(Щоб відрізнити літаки, їх прикрашають малюнками.)
«Пускання повітряного змія».
«Флюгер».
«Дзвіночок». (На нитку щільно прив'я¬зують різний покидьковий матеріал, що дзвенить: затуплені цвяхи, кришки тощо. Діти орієнтуються на звук, яка погода.)
«Листопад». (Вихователь пускає з висоти різнокольорові паперові листочки, треба зловити якнайбільше, поки не тор¬кнулись землі.)

ІГРИ З ПІСКОМ
Вимоги до піску;
• має бути чистим і вологим;
• через 2 дні його треба перекопувати;
• періодично (раз на тиждень) проми¬вати пісок водою зі шлангу;
• за потреби закривати поліетилено¬вою плівкою, щоб захистити його від за¬бруднення.
• пісок має бути розташований у тіні (діти не перегріваються, пісок не пересихає).
Орієнтовна тематика
Молодший дошкільний вік: «Зроби гірку», «Ямка», «Прокопай рів», «Висип до¬ріжку», «Намалюй паличкою», «Будка для песика», «Заховай іграшку в піску», «Зна¬йди іграшку в піску», «Пиріжки для ляльки», «Будинки», «Лавки», «Стіл».
Середній дошкільний вік: «Триярусна башточка», «Гірки», «Паркани», «Вагони», «Будинки».
Старший дошкільний вік: «Високі будинки», «Палиця», «Залізниця», «Басейн», «Чудернаць¬кі візерунки» (пісок перемішується з водою, випускається цівкою і лягає візерунками).
Приклад, гра «Будиночок для звірят».
Матеріали: пісок, лопатки, відеречко, ко¬льорові скельця, фанерні фігурки тваринок, кришечки з-під пляшок, поліетиленова плівка.
З лісу до дитсадка завітали звірята і по¬просили дітей допомогти збудувати для них будиночки. Діти насипають пісок у відерця, утрамбовують його і перекидають відер¬це догори дном — утворюється пісочний будиночок (гірка). Кількість таких гірок не обмежена, вони можуть бути як одно-, так і дво- та трьохповерхові. Біля кожного бу¬диночка діти ставлять фігурку тваринки. Але звірята виявились вередливими: лисичка хоче, щоб навколо її будиночка був паркан, вовчик — канавку, а зайчик — криницю. Біл¬ка взагалі хоче, щоб її домівка була прикра¬шена. Діти виконують ці бажання. Лопаткою риють канавку та викопують ямку. В ямку кладуть поліетиленову плівку і заповнюють її водою — це криниця. Будинок білочки прикрашають скельцями і кришечками. Будують паркан таким чином: нагортають обома руками купу піску, припліскують з обох боків і зверху. Коли все це зробле¬но, звірята надзвичайно задоволені. Тепер можна ходити одне до одного в гості.

Категорія: Дослідницька діяльність | Додав: Mishel
Переглядів: 8181 | Завантажень: 113 | Рейтинг: 2.9/17
Пошук
Наша кнопка
Ми будемо вдячні, якщо ви розмістите нашу кнопку на своєму сайті.

Заходьте до нас в гості. Код кнопки:

Цікаво знати

Copyright MyCorp © 2016
Всі посилання, розташовані на даному ресурсі, були взяті з відкритих джерел інтернету. Всі права на матеріали, представлені в даному розділі, належать їх авторам, правовласникам і видавництвам. Ні адміністрація, ні хостинг-провайдер, ні будь-які інші особи не несуть відповідальності за використання матеріалів даного розділу!
Створити безкоштовний сайт на uCoz