"Разом з батьками" Батькам - про ТРВЗ – педагогіку - 14 Вересня 2015 - ТВОРЧА ГОСТИНА - Садочок Умка Києво-Святошинського району с. Гатне
Вас вітає садочок Умка в Гатном
Головна Методична робота Корисні поради Ігрова діяльність Для Вас батьки! Фотоальбом Свята та розваги Форум Наші контакти
Форма входу
Категорії розділу
ТРВЗ – у повсякденне життя дитини [0]
ТРВЗ-педагогіка [2]
ТРВЗ-теорія рішення винахідницьких завдань.
Разом з батьками [2]
Наше опитування
Хто завітав на наш сайт
Всього відповідей: 951
Статистика
Rambler's Top100 МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов

Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0

ТВОРЧА ГОСТИНА

Головна » 2015 » Вересень » 14 » "Разом з батьками" Батькам - про ТРВЗ – педагогіку
19:19
"Разом з батьками" Батькам - про ТРВЗ – педагогіку

« Разом з батьками»
Батькам - про ТРВЗ – педагогіку

Що значить естетично вихована людина? Це людина, яка вміє сприймати красу навколишньої природи, любить мистецтво і вміє бачити навколо себе прекрасне - може бути, для інших і не помітне в повсякденному житті. Така людина безсумнівно повніше, радісніше сприймає життя, ніж інший, який байдуже проходить мимо.
Естетичні почуття, сприйнятливість до прекрасного не тільки збагачують життя людини, його духовний світ, але й організовують, спрямовують її вчинки.
Тому таке величезне значення має виховання естетичної сприйнятливості у всебічному розвитку особистості дитини. Справжнє багатство духовної культури в основі своїй завжди має цю здатність.
І тому перше завдання сім'ї, якщо справа йде про естетичне виховання дитини, - це розвиток у нього естетичної сприйнятливості до навколишнього світу.
Як і всі здібності, здібних до естетичної сприйнятливості може бути розвинена, вихована. Естетичне сприйняття не бездумно. Воно завжди пов'язане з оцінкою зовнішніх ознак форми або явища і внутрішніх його якостей, його змісту. Естетична вихованість - це основа гуманного ставлення до навколишнього світу і разом з тим - першопричина пізнавальної активності. Дитина, яка здатна милуватися квіткою або метеликом, зуміє більш дбайливо підійти до них, буде намагатися не пошкодити їм, не зламати їх. Адже найстрашніше в людині, в дитині, підлітку - це байдужість, відсутність інтересу до явищ і предметів.
Для відмінності художніх здібностей дитини в сім'ї пропонуються наступні види діяльності:
• розвиток зорових відчуттів, на яких будується подальше сприйняття навколишнього світу;
• заняття малюванням, ліпленням, ручною працею.
Зорові враження відіграють особливу роль у пізнанні навколишньої дійсності, у її естетичних проявах. Велике значення має виховання у дітей спостережливості, вміння бачити, розглядати. віддавати собі звіт в побаченому. Спостережливість збагачує знання, зорові уявлення про предмети, сприяючи естетичної сприйнятливості.
Обидві сторони сприйняття, пізнавальна й емоційна, у дитини знаходяться в тісному взаємозв'язку. Саме на основі розуміння, знання тих чи інших характерних особливостей предмета або явища у дитини пробуджується інтерес, живе емоційне ставлення до нього. З іншого боку, наявність інтересу, почуттів активізує спостережливість і, отже, поглиблює знання про предмет, розширюють кругозір.
Тому розвиток у дитини культури бачення, здатності до спостереження, до уважного розглядання навколишніх предметів і явищ є найважливішою стороною виховної роботи в сім'ї.
Найбільш ефективний засіб в естетичному вихованні - це систематичне заохочення дитини до спостереження, до посильної усвідомленню характерних особливостей форми, будови, кольору, їх відмінності і подібності з іншими, добре знайомими йому. Будь-яка екскурсія в парк, в місто дає знання та уявлення про навколишнє життя, і важливо, щоб дорослий звернув увагу на різноманітність форм і кольору, розкрив очі дитини. Такі спостереження розвивають у малюка більш точне і тонке розуміння відмінностей між предметами, формами, що відіграє велику роль у вихованні смаку. Також слід залучати дитину до розглядання більш дрібних повсякденних явищ, звичних побутових предметів. Це зобов'язує батьків уважніше вибирати речі, якими дитина користується, уникати речей не естетичних за зовнішнім виглядом (посуд, одяг, ігри). Те, що дитина сам вибрав вподобану йому річ з декількох, змушує його мотивувати свій вибір, знаходити для цього словесні пояснення. І вдало знайдене дорослим слово допомагає зрозуміти, які якості предмета можуть бути віднесені до його позитивній оцінці. Навіть самі нескладні судження, які дитина чує від дорослих, чинять на нього великий вплив.
Великі можливості для розвитку естетичної сприйнятливості дають заняття малюванням, в самій основі яких має лежати систематичне розвиток у дитини здатності активно, цілеспрямовано розглядати предмети і явища навколишнього світу і посильно відображати свої враження на листку паперу. Дорослим, які стикаються з образотворчої діяльністю дитини і хочуть йому допомогти, перш вего, необхідно розуміти, як малює дитина і чому він так малює. Надані собі юні художники з легкістю переключаються на змальовування попалися їм зразків, що надалі веде до штампу малювання. Необхідно дати дитині свободу вибору в малюванні - як у тематиці, так і у виборі матеріалу, яким малює дитина. Завдання дорослого в цьому процесі - тільки порадити, але не нав'язувати, підказати, як зробити краще, і дати заохочувальну оцінку роботі, а не дитині.
При роботі пластиліном або на заняттях ліпленням завдання батьків - навчити дитину володіти предметом з різною боку, надати можливість його поторкати, обстежити. Ліплення, як малювання, можна пов'язувати з доступною річчю для дитини. Заняття такого роду під керівництвом дорослого допоможуть заповнити дозвілля малюка і дадуть йому багато корисних навичок.
Виховання живий естетичної сприйнятливості дитини до навколишнього і необхідна допомога дорослого в його образотворчої діяльності, всіляке заохочення, і, нарешті, продумана організація - все доступно люблячим батькам. Такі спільні заняття стануть міцним фундаментом у формуванні всебічно розвиненої творчої особистості.
Для того, щоб дитина опанувала не лише певною сумою знань і вмінь, а міг в розумних межах фантазувати, активно мислити і винаходити, нам усім дуже важливо долучатися до ТРВЗ - теорії розв'язання винахідницьких завдань.
Останнім часом батьки, стали більше уваги приділяти розвитку дітей. Вони намагаються навчити дитину читати, рахувати, записують у всілякі гуртки - танців, музики, прагнуть навчати іноземної мови. У той же час вони розуміють важливість творчого розвитку дитини, частіше завантажуючи його пам'ять і навчаючи навичкам за замовленням і зразком. Без взаємодії з сім'єю неможливо домогтися позитивних результатів у формуванні інтелекту, культури дитини.
В процесі домашнього колективної творчості змінюється соціальний статус дитини в сім'ї: до його думки прислухаються, цінують, творчі прояви дитини викликають повагу у членів сім'ї.
Стиль спілкування батьків і тих дорослих в сім'ї украй важливий. Перш ніж перейти до того, як вчити спілкуватися Ваших малюків у навколишньому світі, прийміть, будь ласка, кілька порад, правил, виконання яких допоможе налагодити вірне спілкування з сином чи донькою.

Категорія: Разом з батьками | Переглядів: 150 | Додав: Фаїна | Рейтинг: 0.0/0
Календар
«  Вересень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Архів записів
Пошук
Наша кнопка
Ми будемо вдячні, якщо ви розмістите нашу кнопку на своєму сайті.

Заходьте до нас в гості. Код кнопки:

Цікаво знати

Copyright MyCorp © 2016
Всі посилання, розташовані на даному ресурсі, були взяті з відкритих джерел інтернету. Всі права на матеріали, представлені в даному розділі, належать їх авторам, правовласникам і видавництвам. Ні адміністрація, ні хостинг-провайдер, ні будь-які інші особи не несуть відповідальності за використання матеріалів даного розділу!
Створити безкоштовний сайт на uCoz